חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איפה שיש תנועה יש- פרק 18 חיים עם דפנה סלוצקאי

פרק 18

איפה שיש תנועה יש חיים עם דפנה סלוצקאי 

כשאנחנו נפגשים באולפן ההקלטה אנחנו מתרגשים כל פעם מחדש מהמפגשים המעניינים עם המרואיינים. העולמות שנפתחים בנושאי בריאות גוף ונפש הם מרתקים ותורמים לרווחתינו ולרווחת מאזינינו.

בשיחה מעניינת עם דפנה בפרק זה התוודינו שוב מחדש על כמה חשובה התנועה בחיינו ואיך להניע אותנו לתנועה. 

דפנה סלוצקאי, מומחית בשיקום וטיפול בכאב. בעלת תואר ראשון בחינוך גופני- התמחות ביציבה ושיקום ותואר שני בפסיכולוגית ספורט. דפנה משלבת באופן מקצועי וטבעי בין הגוף לרגש, עושה שימוש בכלים משני התחומים על מנת להניע חזרה את כל מערכות הגוף לתפקודן הנכון.

לדפנה נסיון של למעלה מ-20 שנים בטיפול בכאב ושיקום של מגוון בעיות אנטומיות, יציבתיות ועוד, ע"י מגוון טכניקות טיפוליות אנטומיות במטופלים מכל הגילאים.  

אימון מנטאלי ופיזי משתלבים במערך האדם. האדם במהותו נועד לתנועה. כאב מאותת על בעיה. בעיות פיזיולוגיות הן מורכבות, המכילות את כל אורחות החיים וההתנהלות הפיזית והנפשית/רגשית. פסיכולוגיית ספורט הוא ענף יחסית חדש המבוסס על הפסיכולוגיה החיובית. העולם המערבי המודרני מציב אתגרים פיזיים ורגשיים. פסיכולוגיית ספורט עוזרת בוויסות סטרס, התמודדות עם מטרות גדולות, הצלחות וכישלונות. כשחיינית מקצועית לשעבר הצורך המנטאלי והרגשי בהכנה לקראת תחרויות ואימונים קשים פוגש אותה כיום בעיסוקה.

כאשר אנו חווים כאב כלשהו עלינו ללמוד מה מקור הבעיה, אשר המקור הוא בדרך כלל משולב -פיזי ונפשי, לכן הטיפול חייב להיות משולב, להחזיר את הגוף לתנועה וליכולות שלו עם תמיכה מנטאלית.
בנוסף לכך תנועה ממריצה מחזור דם והפרשת הורמונים, כגון: אנדורפין המשכך כאב, סרטונין והורמונים נוספים הגורמים לתחושת הנאה ותפקוד תקין של מערכות הגוף.

איפה שישנה תנועה יש חיים. יושבנות מביאה לתקיעות פיזית ומנטאלית. כאשר אנו חווים כאב, הוא מסמל לנו שהאזור הכאוב לא מתנהל כראוי. התפיסה הרווחת ברפואה המערבית להפסיק את התנועה אשר על פי תפיסתה של דפנה מגדיל את התקיעות במקום הכואב בפאן הפיזי והרגשי. דפנה מאמינה שהתנועה היא חלק מהריפוי ולכן היא מלמדת מהי תנועה נכונה, באיזו תדירות והזמן הנכון.  

מקור הכאב הוא עצבי אשר מגיע מהמוח וגם הנפש נמצאת במוח. כאב או פציעה זהו סוג של הזדמנות לעשות את הדברים נכון ולצאת יותר מחוזקים, חזקים ועמידים. בעזרת הכוונה והבנת הכאב והגוף שלנו אנחנו יכולים ליצור שינוי ולחזור לרמות פעילות גופנית אף יותר גבוהות טרום פציעה.

 דפנה מאמינה שהתנועה היא חלק מהריפוי, אך חשוב מאוד לדעת איך, כמה ומתי להיות בתנועה. 

מזמינים אתכם לשיחה מרתקת ויאללה יוצאים לתנועה!

 

להאזנה של הפרק בSpotify :

דילוג לתוכן